Specialister på att bygga onboardingresor.

Vår story.

Idag är bara 12 procent nöjda med företagets onboarding. Endast var tredje känner sig redo att axla en ny roll och 1 av 5 lämnar inom 45 dagar. Det här kostar tid, pengar, resurser och engagemang. En bra onboarding däremot, höjer motivation och produktivitet.


Det är också hela grunden till Whippys existens. Vi hjälper företag att rusta medarbetare och anställande chef från kontraktsskrivning och hela första året; Från att säkra förväntansbild, öka kvaliteten i dialog och möten första tiden, till att förse chef med checklistor och agendor. Whippy skräddarsyr resorna helt utifrån er organisations behov och förutsättningar, tonalitet och stil så att varje resa ska andas just det ni vill kommunicera.


Innehållet - inte tekniken - i centrum


"Keep it simple but significant" sa Don Draper i Mad Men. Vi lyssnade på hans kloka ord och har därför byggt hela onboardingresan via mail eller sms. Ingen ny teknik och coola appar. Tråkigt tyckte vår programmerarkompis. Genialt tyckte vår första kund som, liksom vi, hade fattat att det inte är plattformen som säkerställer en bra första upplevelse. Det är innehållet.


Tillsammans har vi en bred erfarenhet av organisationsutveckling, ledarsparring, intern- och förändringskommunikation; från start-ups till multinationella börsbolag. Vi består av 50 procent beteendevetare och 50 procent strategiska kommunikatörer vilket är vår främsta styrka för att sätta dialog, lärande och utveckling i centrum när vi bygger onboardingresor.


Paulin Larsen Berglöf

VD & PARTNER

paulin@whippy.se

0046 (0) 722-335 313

Emma Lindgren

PARTNER

emma@whippy.se

0046 (0) 727-177 740

Kontakt.

Whippy AB (559178-8830)

Sveavägen 33

111 34 Stockholm